ලංකාවේ වෛද්‍ය විකාශනය ,ප්‍රමිතිය සහ අනාග&#3501

sanjaya22

Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83
    ලංකාවේ වෛද්‍ය විකාශනය ,ප්‍රමිතිය සහ අනාග&#3501

    ඉංග්‍රීසීන් යනු මහත්මා ජාතියකි.පිලිපීනය,ලිබියාව ආක්‍රමණය කල ඇමරිකානුවන්,සිංගප්පුරුව ආක්‍රමණය කල ජපනුන් හා සසඳන කළ ඉංග්‍රීසින් ලංකාවේ උරුමය විනාශ කලේ ඉතාම අඩුවෙනි.තේ,රබර් වගාවට ලංකාවේ කැලෑ එලි කර වන විනාශය කල බව ඇත්තය.එහෙත් ඊට වඩා විනාශයක් 1948න් පසුව සිදුවිය .ඉංග්‍රීසින් අපේ රටේ කාන්තාවන් ගණිකාවන් ලෙස යොදා ගත්තේ නැත.එසේ නොකලාමයි කීමට සාක්ෂි නැති නමුත් ඇමෙරිකානුවන් සහ ජපනුන් අනෙකුත් රටවල් වල කාන්තාවන් අපහරණය කල තරමට ඉංග්‍රීසින් ලාංකික කාන්තාවන් කිසිසේත් අපහරණය නොකළහ.ලී ක්වාන් යූ විසින් රචිත “Story Of Singapore” කෘතියේ ඔහු විසින්ම ජපනුන්ගේ අතවරයන් දක්වා ඇත.බෞද්ධ ආගමට ,ස්වාමීන් වහන්සේලාට ගෞරව කළහ.කතෝලික ආගම වපුරුවද එය අත්තොනෝමතික ලෙස නොව ලාභ ප්‍රයෝජන සඳහා සිංහලයා උසි ගන්වා කරන ලද්දක්ම විය.

    ඉංග්‍රීසින්ගෙන් අප ලද දෑ බොහෝය.තවමත් ඉතා හොඳින් පාවිච්චි කරන මහා මාර්ග ,දුම්රිය සේවා , ඉංග්‍රීසි අධ්‍යාපනය,තේ ,රබර් පොල් යන කෘෂි අපනයන භෝග විශේෂය.ඊට අමතරව ඔවුන්ගෙන් සිංහලයා ලද වැඩවසම් මානසිකත්වය අපේ මුතුන් මිත්තන් දැඩි සේ ග්‍රහණය කර ගත්හ.එතෙක් පැවති ගොවි ,රදල ,දුරාව ආදී කුල අතුරින් ශ්‍රේෂ්ඨම කුලය වුනු ගොවි කුලය වෙනුවට වෛද්‍ය ,ඉංජිනේරු,නීති රැකියා ඉතාම දේවත්වයකින් අදහන්නට පටන් ගත්හ.දොස්තර මහත්තයා,ඉංජිනේරු මහත්තයා,නඩු කාර උන්නාන්සේ සමාජයේ ඉතාම ඉහලින් වැජබෙන්නට පටන් ගත්හ .සුද්දාගෙන් පසු අපේම ආණ්ඩුවක බිහිවූ සුවිශේෂී න්‍යායක් වුනු නිදහස් අධ්‍යාපනය තුලින් දුප්පත් දක්ෂ දරුවන් වෛද්‍ය,ඉන්ජිනේරු,නීති අවස්ථා ලදහ.පඩිය අඩු බව දැන,වරප්‍රසාද ඉතා අඩු බව දැන දැන මවු වරු තමන්ගේ දරුවා වෛද්‍යවරයකු කරන්නේ රැකියාවට එහා ගිය මහා අනර්ඝ වූ මෙහෙයක් තම මවු බිමට කරනු දැකීමටය.වෛද්‍යවරයකු මිහිපිට දෙවියකු කලේ එම මව්පියවරුන්මය .

    කාලයත් සමගම රටේ නිතිය වල් වැදිණි.හයක් හතරක් නොතේරෙන,තමන්ගේ මතයට විරුද්ධවන ඕනෑම අයකු පාතාලය තුලින් මරා දමන යුගයක් තුල නීතියක අගය පහත වැටුණි.නීතිය උගන්වා පාර්ලිමේන්තුවට හෝ නඩුකාරයකු වී නිග්‍රහයට ලක්වනවා වෙනුවට ඉතිරි ක්ෂේත්‍ර තුලින් දරුවන් ඉහලට යැවීමට දෙමව්පියන් උත්සාහ ගත්හ .

    ඒ හා සමගම තොරතුරු තාක්ෂණය ලෝකයේ අස්සක් මුල්ලක් නෑර ව්‍යාප්ත විය.ජංගම දුරකථන ,පරිඝනක දැනුම එදිනෙදා කාර්යාලවල නැතුවම බැරි අංගයක් විය.තොරතුරු තොරතුරු තාක්ෂණ උපාධිධාරීන් හිඟ විය .ඉල්ලුමට අනුව සැපයුම වැඩිවීම ලෝකයේ සර්ව කාලීන නියාමයකි.හරි හෝ වැරදි හෝ නියාමය පවතී. උපාධිධාරීන් සඳහාම බලා සිටිය නොහැකි වාතාවරණයකදී කුඩා කුඩා පරිඝණක පන්ති ,පාඨමාලා බිහිවිය.මහා ලොකු ප්‍රමිතියක් නැති වුවද අධික ඉල්ලුම නිසාම ඒවාට පැවැත්මක් පැවතුණි.කෙමෙන් කෙමෙන් පෞද්ගලික ආයතන විදේශ විශ්ව විද්‍යාල හා අනුබද්දව උපාධි පාඨමාලා ආරම්භ කිරීම ඇරඹුණි.උසස් අධ්‍යාපනය ඉතාම තරඟකාරී වුනු තරමට විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රවේශ වැඩි කිරීමට පවතින ආණ්ඩුවලට උනන්දුවක් නොතිබිණි .ආණ්ඩුව ස්ථාවර කර ගැනීම ,හැකි තරම් ධනය රැස් කර ගැනීම, නීත්‍යනුකුල නොවන ව්‍යාපාර පමණක්ම තමන්ගේ අවබෝධය වූ රාජ්‍ය නායකයින්ට එතැනින් එහා යමක් සිතීමට තරම් දැනුමක් හෝ උගත්කමක් නොතිබිණි.සුදුසු උගතුන් ගේ ඇසුරක්ද නොවුනේ ඒ තැන නක්ෂත්‍ර කරුවන්ටත් ,ඡන්ද ව්‍යාපාරකරුවන්ටත් වෙන් වූ නිසාය .ඒ අවසරයෙන් හතු පිපෙන්නාක් මෙන් පෞද්ගලික හෝ විදේශ උපාධි ලැබූ තොරතුරු තාක්ෂණ උපාධිධාරීන් බිහි විය .එහි සැලකිය යුතු වරදක්ද නොවිණි .ඒ තොරතුරු තාක්ෂනය යනු ඉගෙනගත් පමණින්ම රැකියාවක් ලැබිය හැකි රැකියාවක් නොවන නිසාය .අළුතින් යමක් නිර්මාණය කරන්නට බැරි නම් ,විශ්ව විද්‍යාලය තුලින් උගත් දෙයට වඩා දෙයක් රැකියා ස්ථානයේදී තනිව ඉගෙනීමට නොහැකි නම් , පණ තියෙන තාක් කල් යාවත්කාලීන වී සිටිය නොහැකිනම් තොරතුරු තාක්ෂනය තුල පැවැත්මක් නැත .සැබෑම දක්ෂයකුට හැර අන් එකෙකුට රැඳී සිටීම අපහසුය .උපාධි තිබීම හෝ නොතිබීම තොරතුරු තාක්ෂණයට අනිවාර්ය නොවන්නේ ඒ නිසාය .

    කරුණු මෙසේ තිබියදී රජයේ විශ්වවිද්‍යාල සිසුන් පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල අතර වෛරයක් ඇති වුණි.කාලයක් පුරා තමන් විසින් අගය කොටගත් වැටුප,නිශ්චිතව විශ්වවිද්‍යාලයෙන් පිට වනවිටම ලැබුණු රැකියාවට තිබුණු තර්ජනය නිසා ඔවුන්ගේ තරහව සහ වෛරය ඉතාම සාධාරණය .අනෙක් අතට අධිකව සහ අනවශ්‍ය ලෙස දැඩි තරඟකාරී විභාගයකට දැරූ මහන්සිය ගඟට කැපූ ඉනි මෙන් දැනුණා නියතය .ඔවුන්ගේද වරදක් නැත .තම දෙමවුපියන්ගේ සිහිනය මුදුන් පමුණුවා ලීමට අපහසු වුවහොත් එහි පසු තැවීම සදාකාලික නිසාය .

    ඉතිරිවුණු එකම ක්ෂේත්‍රය වෛද්‍ය රැකියාවය.ඉංජිනේරු උපාධිධාරීන්ට අත්වුණු ඉරණම තමන්ටද නිසැකව ලැබෙන බව ඉවෙන් මෙන් හඳුනා ගත් රජයේ වෛද්‍යවරුන්ගේ සංගමයට කළින් කවදාවත් නොදැනුනු ලංකාවේ වෛද්‍ය ප්‍රමිතිය ගැන දැඩි සැලකිල්ලක් හදිසියේ ඇතිවන්නේ මේ නිසාය . රෝගියකුට ප්‍රශ්ණයක අහන්න බැරි ඇඟට කඩා පැනපු දොස්තරලා දැන් කඩුපුල් ආසනය උණු උණා සේ ඉන්නේ මේ නිසාය.දෙවියන් මෙන් පෙනී සිටීමට උත්සහ ගන්නා සමහර රජයේ වෛද්‍ය සිසුන් වෙද නලාවට පිටුපසුන් අනන්ගයන් වන්නේ මේ නිසාය .

    http://www.thesundayleader.lk/2016/09/05/alleged-sexual-abuse-at-kalubowila-under-probe/

    Medical College එක වගේම දොස්තරලාවත් නියාමනය කරනවාට ,බේත් වැරැද්දුවොත් ලයිසන් කැන්සල් කරනවාට ,අවුරුදු කීපෙකට වරක් දොස්තරලා පොඩි විභාගයක් ලියලා ලයිසන් අළුත් කරන්න වනවාට සහ ඒ හා සම්බන්ධ රටේ නීති අනුමත කරවාගෙන වෛද්‍ය ප්‍රමිතිය වැඩි කරගන්නවාට අකමැති රජයේ දොස්තරවරු ඒ වෙනුවට තමන්ගේ දරුවාට ජනප්‍රිය පාසල් සඳහා වැඩ වර්ජනය කරන්නෙත්,පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල මුලිනුපුටා දැමීමට ක්‍රියාකාරිව දත කන්නේ අනාගත ඉරණම ගැන සිතාය .

    දියුණුවන ලෝකයක් තුල අත්මර්ථයට කිසිදු ඉඩක් නොලැබෙනු ඇත.කොතරම් වළකන්නට හැදුවද වෛද්‍යවරුන් වීමට සිහින දකින දැයේ දරුවන්ට ඒ අවස්ථාව ලැබිය යුතුමය .අධ්‍යාපනයේ තත්ව පාළනය ගැන ඉඳුරාම අප සැළකිලිමත් විය යුතුය .එහි විවාදයක් නොමැත .නමුත් එය සහතිකවම විනිවිදභාවයකින් යුක්ත විය යුතුය .

    රජයේ වෛද්‍ය සිසුන් හා පෞද්ගලික සිසුන් අතරින් රජයේ ලියාපදිංචිය සඳහා තරඟ විභාගයක් රජයේ වෛද්‍ය සභාව(SLMC ) මගින් පවත්වයි.වෛද්‍ය සිසුන් මෙම විභාගයට දැඩි ලෙස මහන්සි වෙති.සමහරු තම batch එක පවා මේ නිසා අතපසු කර ගනී(උදා : පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී චතුර සේනාරත්න, බුද්ධික පතිරණ) .සමහරු සිය දිවි නසා ගනිති .ඒ තරමටම එය වසර කීපයක දැනුම විමසා බලයි. එහෙත් මේ විභාගය සමත් වුවද රජයේ වෛද්‍යවරයකු ලෙස ලියා පදිංචි වීමට අවසර දීමට (පෞද්ගලික සිසුවකුට) SLMC අකමැතිය.ප්‍රයෝගික පුහුණුව මදි ලෙස ඔවුන් දක්වති.ප්‍රයෝගික පුහුණුව රජයේ රෝහල්වල ලබා දෙනවටද විරුද්ධය .

    අවසාන වශයෙන් කීමට ඇත්තේ ,SLMC විභාගය පෞද්ගලික සිසුන් සමත් වේ නම් ,

    1.විභාගය සකස් කරන්නන් අසමත්ය .(SLMC )
    2.පෞද්ගලික සිසුන් දක්ෂයෝය .

    එසේ විභාගයේ යම් දෝෂයක් ඇත්නම් කීමට ඇත්තේ අපොස උසස් පෙළ විභාගයද අතිශයින්ම දෝෂ සහගත බවය.වෛද්‍ය වරුන් වුනු රජයේ සිසුන්ද දක්ෂතාවයට වඩා කිසියම් වාසනා ගුණයක් හේතුවෙන් වෛද්‍යවරුන් වුණු පිරිසක් බවය .අසමර්ථවූ සිසුන් දක්ෂතාවය ඉක්මවා ගිය අවාසනාව නිසා වෛද්‍ය සිහිනය බොඳවුණු අය බවය .
     

    Attachments

    • Doctor.jpg
      Doctor.jpg
      35.8 KB · Views: 30
    Last edited:
    • Like
    Reactions: malakadss

    erozan

    Well-known member
  • Mar 18, 2011
    75,075
    18,284
    113
    Malabe
    පුද්ගලික වෛද්‍ය පීට මෙරටට අවශය නොවේ, සයිටම් රජයට පවරාගත යුතුම වේ.:yes:
     

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83
    පුද්ගලික වෛද්‍ය පීට මෙරටට අවශය නොවේ, සයිටම් රජයට පවරාගත යුතුම වේ.:yes:

    රජයට ගත්තා කියමුකෝ ..ඒත් ප්‍රමිතියේ වෙනසක් වෙයිද මචං ? අපේ රටේ monopoly එකක් නිසා ප්‍රමිතිය වෙනසක් වෙන්නේ නෑ නේද ? ලෝකේ අනික් රටවල් වලට සාපේක්ෂව .( Ex : සිංගප්පුරුව )
     

    erozan

    Well-known member
  • Mar 18, 2011
    75,075
    18,284
    113
    Malabe
    රජයට ගත්තා කියමුකෝ ..ඒත් ප්‍රමිතියේ වෙනසක් වෙයිද මචං ? අපේ රටේ monopoly එකක් නිසා ප්‍රමිතිය වෙනසක් වෙන්නේ නෑ නේද ? ලෝකේ අනික් රටවල් වලට සාපේක්ෂව .( Ex : සිංගප්පුරුව )
    ලoකාවයි සිගප්පුරුවයි සසදන්ඩ බැනෙ, ලoකාව තාම දියුනු වෙමින් පවතින රටක්.
    මම නම් දකින් නැ ලoකාවෙ
    වෛද්‍ය ක්ශේත්‍රයේ ප්‍රමිතියෙ ගැටලුවක්,ඔක්කොම රැන්ක් දියුනු රටවල ගානටම තියෙනව කිසිම අවුලක් නැ.
     

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83
    ලoකාවයි සිගප්පුරුවයි සසදන්ඩ බැනෙ, ලoකාව තාම දියුනු වෙමින් පවතින රටක්.
    මම නම් දකින් නැ ලoකාවෙ
    වෛද්‍ය ක්ශේත්‍රයේ ප්‍රමිතියෙ ගැටලුවක්,ඔක්කොම රැන්ක් දියුනු රටවල ගානටම තියෙනව කිසිම අවුලක් නැ.

    Ok .එත් මට හිතෙන්නේ රාජිතලා ,දුමින්දලා ,කරූ ජයසුරියල ,සෝභිත හාමුදුරුවෝ වගේ අය ඔක්කොම Surgery කරන්න සින්ගපුරු යන්නේ ප්‍රමිතිය සහ වගකීම වගේ දේවල් නිසා කියලා . පහසුකම් ඕනේ නම් Hotel එකකට යනවනේ ..Hospital යන්නේ ජීවිතේ බේරගන්නනේ .අපිට සල්ලි නැති නිසා අපි අපේ රටෙන් පිට ගිහින් Surgery එකක් කරන්න හිතන්නේ වත් නෑ .අපේ Quality එක හැමදාම එක තැන හිරවෙලා ..මම කියන්නේ පෞද්ගලික අංශය මේකට ඇඳා ගත්තොත් ඒකෙන් තරගයක් ඇති වෙලා Quality එක වැඩි වෙයි කියලයි .ඊට අමතරව වැඩි දොස්තරලා ප්‍රමාණයක් බිහි වෙයි ලංකවෙන් .මම ලඟදි දැක්කා ලංකාවට අවශ්‍ය ප්‍රමාණයට Specialists ල නැති නිසා Retirement age එක extend කලා කියලත් .
     

    erozan

    Well-known member
  • Mar 18, 2011
    75,075
    18,284
    113
    Malabe
    Ok .එත් මට හිතෙන්නේ රාජිතලා ,දුමින්දලා ,කරූ ජයසුරියල ,සෝභිත හාමුදුරුවෝ වගේ අය ඔක්කොම Surgery කරන්න සින්ගපුරු යන්නේ ප්‍රමිතිය සහ වගකීම වගේ දේවල් නිසා කියලා . පහසුකම් ඕනේ නම් Hotel එකකට යනවනේ ..Hospital යන්නේ ජීවිතේ බේරගන්නනේ .අපිට සල්ලි නැති නිසා අපි අපේ රටෙන් පිට ගිහින් Surgery එකක් කරන්න හිතන්නේ වත් නෑ .අපේ Quality එක හැමදාම එක තැන හිරවෙලා ..මම කියන්නේ පෞද්ගලික අංශය මේකට ඇඳා ගත්තොත් ඒකෙන් තරගයක් ඇති වෙලා Quality එක වැඩි වෙයි කියලයි .ඊට අමතරව වැඩි දොස්තරලා ප්‍රමාණයක් බිහි වෙයි ලංකවෙන් .මම ලඟදි දැක්කා ලංකාවට අවශ්‍ය ප්‍රමාණයට Specialists ල නැති නිසා Retirement age එක extend කලා කියලත් .
    මෙහෙමයි දවසකට ලoකාවෙ බයිපාස් සැත්කම් විශාල ප්‍රමානයක් කරනව වකුගඩු බද්ධ කිරිම කරන්ව, නොකරන සැත්කමක් නැ, ඒව කරන මිනිස්සු කොහෙවත් මැරිල වැටෙන් නැ ඉතා හොදින් ඉන්නව,සොබිත හාමුදුරුවො ඇර අනිත් අය හෙම්බිරිස්සවටත් සිගප්පුරුවෙන් ප්‍රතිකාර ගත්ත අය,හෙම්බිස්සාවටත් ඔය මිනිස්සු එහෙ දියුවට සනත් ජයසුරියගෙ බයිපාස් එක මේ ලගදි තෙවරප්පෙරුමගෙ බයිපාස් එක ඇතුලු දස දාස් ගානකගෙ බයිපාස් කරනව ඔය ඉන්නෙ අපුරුවට ප්‍රමිතියෙ කිසිම ගැටලුවක් නැ.
     

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83
    මෙහෙමයි දවසකට ලoකාවෙ බයිපාස් සැත්කම් විශාල ප්‍රමානයක් කරනව වකුගඩු බද්ධ කිරිම කරන්ව, නොකරන සැත්කමක් නැ, ඒව කරන මිනිස්සු කොහෙවත් මැරිල වැටෙන් නැ ඉතා හොදින් ඉන්නව,සොබිත හාමුදුරුවො ඇර අනිත් අය හෙම්බිරිස්සවටත් සිගප්පුරුවෙන් ප්‍රතිකාර ගත්ත අය,හෙම්බිස්සාවටත් ඔය මිනිස්සු එහෙ දියුවට සනත් ජයසුරියගෙ බයිපාස් එක මේ ලගදි තෙවරප්පෙරුමගෙ බයිපාස් එක ඇතුලු දස දාස් ගානකගෙ බයිපාස් කරනව ඔය ඉන්නෙ අපුරුවට ප්‍රමිතියෙ කිසිම ගැටලුවක් නැ.

    http://thepatientfactor.com/canadian-health-care-information/world-health-organizations-ranking-of-the-worlds-health-systems/

    උඹ 100% වැරදි නැති බව ඇත්ත මචං ..Singapore 6th Position
    අපි ඉන්න තැන 76. ඒත් අපිට පහලින් ඉන්න රටවල් වලින් ටිකක් හරි සතුටු වෙන්න පුළුවන් හොඳ රටවල් තියෙන්නේ අතලොස්සයි .

    ඉන්දියාව ,පකිස්ථානය ,දකුණු අප්‍රිකාව ,චීනය ,රුසියාව

    අනිත් ඔක්කොම ඉස්සරහින් . නිදහස් සෞඛ්‍ය ,නිදහස් වෛද්‍ය විද්‍යාල අධ්‍යාපනය තියෙන රටක් විදිහට සැලකුවොත් අපි ඉන්නේ අපි ඉන්න ඕනි තැන නෙමේ ..අඩුම තරමේ අපි first 30 ඇතුලේ වත් ඉන්න ඕනි .

    පිලිපීනය ,ජැමෙයිකාව ,බෙලරුස් වගේ රටවල් අපිට වඩා ඉස්සරහින් ඉන්නවා ..
    මම කියන්න හදන්නේ අපේ ඔය කියන තරම් පාරම්බාන්න තරම් ප්‍රමිතියක් නෑ ..
     
    Last edited:

    shaminda peiris

    Well-known member
  • Mar 12, 2014
    23,306
    1,059
    113
    33
    පානදුරේ
    පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාල මෙරටට අවශ‍ය වේ.සියලුම වෛද්‍ය විද්‍යාල පෞද්ගලීකරණය කල යුතුය :P:P
     

    shaminda peiris

    Well-known member
  • Mar 12, 2014
    23,306
    1,059
    113
    33
    පානදුරේ
    Ok .එත් මට හිතෙන්නේ රාජිතලා ,දුමින්දලා ,කරූ ජයසුරියල ,සෝභිත හාමුදුරුවෝ වගේ අය ඔක්කොම Surgery කරන්න සින්ගපුරු යන්නේ ප්‍රමිතිය සහ වගකීම වගේ දේවල් නිසා කියලා . පහසුකම් ඕනේ නම් Hotel එකකට යනවනේ ..Hospital යන්නේ ජීවිතේ බේරගන්නනේ .අපිට සල්ලි නැති නිසා අපි අපේ රටෙන් පිට ගිහින් Surgery එකක් කරන්න හිතන්නේ වත් නෑ .අපේ Quality එක හැමදාම එක තැන හිරවෙලා ..මම කියන්නේ පෞද්ගලික අංශය මේකට ඇඳා ගත්තොත් ඒකෙන් තරගයක් ඇති වෙලා Quality එක වැඩි වෙයි කියලයි .ඊට අමතරව වැඩි දොස්තරලා ප්‍රමාණයක් බිහි වෙයි ලංකවෙන් .මම ලඟදි දැක්කා ලංකාවට අවශ්‍ය ප්‍රමාණයට Specialists ල නැති නිසා Retirement age එක extend කලා කියලත් .

    හොඳට තියෙයි.උදාහරනෙකට ගනින්කෝ පුද්ගලික බස් කර්මාන්තය.
     

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83

    හොඳට තියෙයි.උදාහරනෙකට ගනින්කෝ පුද්ගලික බස් කර්මාන්තය.

    ඒක එහෙම උනේ මචං පාලනය/නියාමනය නොකළ හින්දනේ .. මම කියන්නේ නියාමනයක් ඇතුව කල යුතුයි කියලයි .Private bus සහ CTB පාලනය කරන්න කවුරුත් නෑනේ ..ඔය ගමනාගමන කොමිෂින් එක කියන දේ උන් අහන්නේ නැත්තේ මුල ඉඳලම උන්ව නියාමනය නොකළ නිසා ..

    Medical universities නියාමනය කරන්න තියෙන හොඳම ඒකකය තමා SLMC එක.
    ඒත් ඒක කරන්නේ නැත්තේ අර මං කියපු හේතු නිසා .

    Medical College එක වගේම දොස්තරලාවත් නියාමනය කරනවාට ,බේත් වැරැද්දුවොත් ලයිසන් කැන්සල් කරනවාට ,අවුරුදු කීපෙකට වරක් දොස්තරලා පොඩි විභාගයක් ලියලා ලයිසන් අළුත් කරන්න වනවාට සහ ඒ හා සම්බන්ධ රටේ නීති අනුමත කරවාගෙන වෛද්‍ය ප්‍රමිතිය වැඩි කරගන්නවාට අකමැති රජයේ දොස්තරවරු ඒ වෙනුවට තමන්ගේ දරුවාට ජනප්‍රිය පාසල් සඳහා වැඩ වර්ජනය කරන්නෙත්,පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල මුලිනුපුටා දැමීමට ක්‍රියාකාරිව දත කන්නේ අනාගත ඉරණම ගැන සිතාය .

    ඔය උදාහරණයම ලංකාවේ බැංකු වලට ගත්තොත් එහෙම නෑ නේද ?
    ලංකාවේ රජයේ බැංකුවකින් වැඩක් වෙන විදිහයි පෞද්ගලික බැංකුවකයි ගත්තොත් ?
    Central bank එකෙන් නියාමනය වෙනවා .

    නියාමනය සහ රජයට පවරා ගැනීම කියන්නේ මචං අන්ත දෙකක් .
    සෙලාන් බැංකුව පවර ගැනීම හොඳම උදාහරණයක් ..එහෙම උනා නම් දැන් හොඳම බැංකු අතර සෙලාන් ඉන්න ඕනි නේද ?

     
    Last edited:

    erozan

    Well-known member
  • Mar 18, 2011
    75,075
    18,284
    113
    Malabe
    http://thepatientfactor.com/canadia...zations-ranking-of-the-worlds-health-systems/

    උඹ 100% වැරදි නැති බව ඇත්ත මචං ..Singapore 6th Position
    අපි ඉන්න තැන 76. ඒත් අපිට පහලින් ඉන්න රටවල් වලින් ටිකක් හරි සතුටු වෙන්න පුළුවන් හොඳ රටවල් තියෙන්නේ අතලොස්සයි .

    ඉන්දියාව ,පකිස්ථානය ,දකුණු අප්‍රිකාව ,චීනය ,රුසියාව

    අනිත් ඔක්කොම ඉස්සරහින් . නිදහස් සෞඛ්‍ය ,නිදහස් වෛද්‍ය විද්‍යාල අධ්‍යාපනය තියෙන රටක් විදිහට සැලකුවොත් අපි ඉන්නේ අපි ඉන්න ඕනි තැන නෙමේ ..අඩුම තරමේ අපි first 30 ඇතුලේ වත් ඉන්න ඕනි .

    පිලිපීනය ,ජැමෙයිකාව ,බෙලරුස් වගේ රටවල් අපිට වඩා ඉස්සරහින් ඉන්නවා ..
    මම කියන්න හදන්නේ අපේ ඔය කියන තරම් පාරම්බාන්න තරම් ප්‍රමිතියක් නෑ ..
    උබ මොන විකාරයක් කියවද මට නම් තේරෙන් නැ, ලොකෙ පිලිගත් නිර්නයක තියෙනව රටක වෛද්‍ය ක්ශේත්‍රයේ දියුනුව මනින
    1 ලදරු මරණ අනුපාතිකය
    2 මාතෘ මරණ අනුපාතිකය
    3 උපතේදි ආයු අපේක්ශාව
    4 පොශන ඌනතා- නම ටිකක් වෙනස් ඇති

    ඔවගෙන් තමයි රටක දියුනුව මනින්නෙ, ඔය සියලු දර්ශක වල අපි ඉන්නෙ ඉහලම තැන, කොහෙ හරි තියෙන මගුලෙ සමික්ශනයක් උබ හොයාගෙන තියෙන්නෙ , රුසියාවෙ අපිටත් පහල ඉන්නව කියන දේ නම් මම පිලි ගන්නෙ නැ.:no::no::no:
     

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83

    එකගයි මචං ..පෞද්ගලික රෝහල්,Private Practice නැති කලොත් මචං ඔය දොස්තරලා හැමෝගෙම හුලං බහිනවා. නිදහස් සෞඛ්‍ය තියෙන අපේ වගේ රටක දුප්පත් මිනිහට සාමාන්‍ය නොමිලේ සේවය එහෙමම ඉතුරුකරලා යමක් කමක් තියෙන අයගෙන් සල්ලි ගත්තා නම් වැරද්දක් වෙන්නේ නෑ කාටවත් .රජයේ රෝහල්වල ගෙවන වාට්ටු හදන්න බැරි කමක් නෑනේ අළුතෙන් බොරුවට ඉස්පිරිතාල හැදුවට ...අපි Private Hospital වලට දෙන සල්ලි ආණ්ඩුවේ රෝහල් වලට දුන්නා නම් රජයේ රෝහල් වලට ඇති වෙන්න සල්ලි හම්බවෙනවා.

    දැනටමත් 100%ක් free බේත් දෙන්නේ නෑනේ ..සමහර බේත් එළියෙන් ගේන්න කියනවනේ ඉස්පිරිතාලෙන් ..ඉතිං දුප්පත් මිනිහත් සල්ලි දීලා බේත් ගන්න ඕනි රජයේ ඉස්පිරිතාලෙන් .
     

    BruceWayne92

    Well-known member
  • Oct 8, 2013
    12,339
    1
    13,270
    113
    Gotham City
    නීති ක්ෂේස්ත්‍රය, ඉංජිනෙරු ක්ෂේස්ත්‍රය දැන් ඉස්සර වගෙ නෙමෙ .තත්වෙ බාල වෙලා තියෙන්නෙ. බැංකු වලටත් ඔය දේ වලංගුයි. ඉස්සර බැංකුවක වැඩ කරනවා කිව්වහම කොහොමත් පිළිගැනිම .එත් දැන් ඒක වැඩිය තියෙනවද ?? ටිකක් හරි තියෙන්නෙ අර ඉස්සර නූගත් මිනිස්සු තාම ජීවත් වෙලා ඉන්න නිසා .ඩොකා ලා ටික විතරයි දැනට ඉතුරු වෙලා ඉන්නෙ. ඉස්සරහට ඒකත් නැති වෙවි .දැන් වෙ ගෙන යන්නෙ ඒ දේ තමා. එතකොට ඉස්සරහට ළමයි ඩොකෙක් වෙන්න හීන මවන එකකුත් නැහැ
     

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83
    උබ මොන විකාරයක් කියවද මට නම් තේරෙන් නැ, ලොකෙ පිලිගත් නිර්නයක තියෙනව රටක වෛද්‍ය ක්ශේත්‍රයේ දියුනුව මනින
    1 ලදරු මරණ අනුපාතිකය
    2 මාතෘ මරණ අනුපාතිකය
    3 උපතේදි ආයු අපේක්ශාව
    4 පොශන ඌනතා- නම ටිකක් වෙනස් ඇති

    ඔවගෙන් තමයි රටක දියුනුව මනින්නෙ, ඔය සියලු දර්ශක වල අපි ඉන්නෙ ඉහලම තැන, කොහෙ හරි තියෙන මගුලෙ සමික්ශනයක් උබ හොයාගෙන තියෙන්නෙ , රුසියාවෙ අපිටත් පහල ඉන්නව කියන දේ නම් මම පිලි ගන්නෙ නැ.:no::no::no:


    ඉතිං හරි මචං ඔය නිර්ණායක වලින් තමා ඔය මම දාපු ratings අරං තියෙන්නේ .මේ ratings WHO එකෙන් අරං මම දැම්මේ .WHO කොහොමද බං මගුලේ වෙන්නේ ?
    ආපහු ඒ page එක කියවලා බලපං .
    http://thepatientfactor.com/canadia...zations-ranking-of-the-worlds-health-systems/

    ඒත් sure නැත්නම් වෙන WHO site එකක හොයලා බලපන්
     

    BruceWayne92

    Well-known member
  • Oct 8, 2013
    12,339
    1
    13,270
    113
    Gotham City
    ඒක එහෙම උනේ මචං පාලනය/නියාමනය නොකළ හින්දනේ .. මම කියන්නේ නියාමනයක් ඇතුව කල යුතුයි කියලයි .Private bus සහ CTB පාලනය කරන්න කවුරුත් නෑනේ ..ඔය ගමනාගමන කොමිෂින් එක කියන දේ උන් අහන්නේ නැත්තේ මුල ඉඳලම උන්ව නියාමනය නොකළ නිසා ..

    Medical universities නියාමනය කරන්න තියෙන හොඳම ඒකකය තමා SLMC එක.
    ඒත් ඒක කරන්නේ නැත්තේ අර මං කියපු හේතු නිසා .

    Medical College එක වගේම දොස්තරලාවත් නියාමනය කරනවාට ,බේත් වැරැද්දුවොත් ලයිසන් කැන්සල් කරනවාට ,අවුරුදු කීපෙකට වරක් දොස්තරලා පොඩි විභාගයක් ලියලා ලයිසන් අළුත් කරන්න වනවාට සහ ඒ හා සම්බන්ධ රටේ නීති අනුමත කරවාගෙන වෛද්‍ය ප්‍රමිතිය වැඩි කරගන්නවාට අකමැති රජයේ දොස්තරවරු ඒ වෙනුවට තමන්ගේ දරුවාට ජනප්‍රිය පාසල් සඳහා වැඩ වර්ජනය කරන්නෙත්,පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල මුලිනුපුටා දැමීමට ක්‍රියාකාරිව දත කන්නේ අනාගත ඉරණම ගැන සිතාය .

    ඔය උදාහරණයම ලංකාවේ බැංකු වලට ගත්තොත් එහෙම නෑ නේද ?
    ලංකාවේ රජයේ බැංකුවකින් වැඩක් වෙන විදිහයි පෞද්ගලික බැංකුවකයි ගත්තොත් ?
    Central bank එකෙන් නියාමනය වෙනවා .

    නියාමනය සහ රජයට පවරා ගැනීම කියන්නේ මචං අන්ත දෙකක් .
    සෙලාන් බැංකුව පවර ගැනීම හොඳම උදාහරණයක් ..එහෙම උනා නම් දැන් හොඳම බැංකු අතර සෙලාන් ඉන්න ඕනි නේද ?

    රජයට පවරගත්තා කියලා අහවල් එකෙක් වෙන්නෙ නැහැ බන් .අනික ඔය එරොසන් කියන එකාට රිප්ලයි දාන එක ආතල් එකට දාපන්. මොකද ඌ මහින්දගෙ ලොල්ලෙක් .සයිටම් එක පටන් ගත්තෙ මහින්ද. ඒ කාලෙ ඕකා ඒකට හොඳ කිව්වා. පරණ ත්‍රෙඩ් බැලුවොත් අහු වෙයි. දැන් මහින්ද කිච වෙලා විපක්ෂෙ නිසා ආණ්ඩුවෙ තියෙන ගැටළුවකට ප්‍රතිවිරුද්ධ අදහස් ඕකා දෙන්නෙ .
    උඹ කිව්වා වගෙ රජයට පවරගත්තා කියලා කිසිම තෙරුමක් නැහැ. සෙලාන් බැංකුව එක උදාහරණයක් .තව ශ්‍රි ලංකන් එයාර් ලයින් එක .එකට් එමිරෙට්ස් එකෙ ඇග්‍රිමන්ට් කැන්සල් කරලා තනි පාලනය ගත්තා මහින්දගෙ මස්සිනාව සභාපති කරලා. පාඩුව ඩොලර් මිලියන අටසීයකට වැඩි. ගොඩ ගන්න බැරි තත්වෙක තියෙන්නෙ. රජයෙ කියන ආයතන බලපන් ඔය පවරගෙන ඉන්න එව්වා. අන්තිමයි සෙවය නම් .නම විතරයි රජයෙ .

     
    • Like
    Reactions: sanjaya22

    sanjaya22

    Well-known member
  • Nov 19, 2012
    1,356
    482
    83
    නීති ක්ෂේස්ත්‍රය, ඉංජිනෙරු ක්ෂේස්ත්‍රය දැන් ඉස්සර වගෙ නෙමෙ .තත්වෙ බාල වෙලා තියෙන්නෙ. බැංකු වලටත් ඔය දේ වලංගුයි. ඉස්සර බැංකුවක වැඩ කරනවා කිව්වහම කොහොමත් පිළිගැනිම .එත් දැන් ඒක වැඩිය තියෙනවද ?? ටිකක් හරි තියෙන්නෙ අර ඉස්සර නූගත් මිනිස්සු තාම ජීවත් වෙලා ඉන්න නිසා .ඩොකා ලා ටික විතරයි දැනට ඉතුරු වෙලා ඉන්නෙ. ඉස්සරහට ඒකත් නැති වෙවි .දැන් වෙ ගෙන යන්නෙ ඒ දේ තමා. එතකොට ඉස්සරහට ළමයි ඩොකෙක් වෙන්න හීන මවන එකකුත් නැහැ

    තත්වේ හැම එකකම බාල වෙලා කියන කථාව 100% ඇත්ත මචං ..හැබැයි ඒක හැම ක්ෂේත්‍රයටම අදාලයි ..මෑත යුගයේ දොස්තරලත් ඔය වගේම තමා .රටක විනය ,නීතිය පිරිහෙනකොට ඒක වෙන එක නවත්වන්න බෑ .හොඳම උදාහරණය කළුබෝවිල සිද්ධිය
    http://www.thesundayleader.lk/2016/09/05/alleged-sexual-abuse-at-kalubowila-under-probe/
    එතකොට බැංකු වල ලොකු පුටුවලින් ගත්තොත් හිටපු මහ බැංකු අධිපතිවරු .. (කබ්රාල් , මහේන්ද්‍රන් )