කට්ටිය නිවී සැනසිල්ලේ මේ Thread එක කියවලා බලලා යම් දැනුමක් ගනී කියලා බලාපොරොත්තු වෙනවා.
මේ ත්රෙඩ් එකේ Photos ටිකක් තියන නිසා මුලු Thread එකම Load වෙනකම් ඉඳලා Thread
එක බලන්න පටන් ගන්න කියලත් මතක් කරනවා.
එහෙනම් අපි පොඩ්ඩක් බලමු මොකක්ද මේ Vehicle Service Station එකේ කතාව මොකක්ද කියලා
හරි ඉස්සර වගේ නෙමේනේ, දැන් අපිට යන්න එන්න තියන තැන් වැඩී.
ඉතින් යනවයි කියලා කට්ටිය පයින් යන එකක් ඈ.
ගොඩාක් වෙලාවට මොකාක් හරි
වාහනයකින්නේ මේ ගමන් බිමන් යන්නේ.
ඉතින් ඔය යන වාහන හැමදාම එකම විදිහට තියෙන්නෙත් නෑ නොවෑ.
වාහන වලට දූවිලි, දුම්, තාර, මඩ, වතුර වගේ නොයෙකුත් ජාති පාරේ යන එනකොට වදිනවා.
වාහනේ යට ගත්තොත් යටටත් දූවිලි, දුම්, තාර, මඩ, වතුර
වගේ ඒවා වදිනවා ඊට අමතරව එන්ජින් එක ආශ්රිතව සහ අනෙක් සමහර තැන් තැන් වල මජං බැදෙනවා.
ඉතින් ඔය බැදුන දූවිලි, තාර, මඩ, වතුර, මජං දිගටම තිබුනොත් වාහනය මලකඩ කන්න පුලුවන් එතකොට paint එක සවුත්තු වෙන්න පුලුවන්.
අනිත් එක වාහනය කැතත් වෙනවා.
ඉතින් වාහනය maintenance කරන එක අත්යාවශ්යය දෙයක්. ඉතින් ඔය නඩත්තු කටයුතු සමහර දේවල් ගෙදර කරන්න පුලුවන් ඒ වුනාට වාහනය යට හෝදන එක oil මාරු කරන එක oil filters මාරු කරන එක වගේ වැඩ කරගන්න Service Station එකකට
යන්නම වෙනවා.අනිත් එක ඔයාලා ගෙදරදී වාහනය හෝදලා vacuum කලත් ඒ කරන දෙයහි ගුණාත්මක භාවය හා ඔයාගේ කාලය ගැන හිතුවට පස්සේ Service Station එකකින් ඒ වැඩ ටික කර ගන්න එක සමහර වෙලාවට ලාබයි. මොකද ඔයාලා ගොඩ කාලයක් වැය කරලා වැඩේ හරියට වුනේ නැත්නම් මහන්සිය අපරාදේ. අනිත් එක වාහන පිරිසිඳු කරන්න අවශ්යය උපකරන ඔබ ලඟ නොතිබෙන්න පුලුවන් කලත් Service Station එකක තරම් quality එකට වැඩේ නොවෙන්න පුලුවන්.. ඔයාගේ මහන්සිය ගැන හිතුවට පස්සේ Service Station එකකට ගිහිල්ලා වැඩේ කර ගන්න එක හොඳයි. ඔන්න මම Service Station promote කලේ නෑ.
මම කිව්වේ මට හිතෙන දෙය.
ඔය කිව්වට සමහර වෙලාවට අපේ ගෙදරත් වාහනය හෝදනවා
සාමාන්යයෙන් Service Station එකක ප්රධාන වශයෙන් කෙරෙන වැඩ ටික කොටස් හතරකට බෙදලා කියන්න පුලුවන්.
01.Oil මාරු කරන තැන
Oil මාරු කරන තැන වලක් තියෙන්නේ. එතන තමා Oil මාරු කරන කටයුතු වාහනේ oil filters මාරු කරන කරන ඒවා කරන්නේ. ඔය පල්ලෙහා තියෙන්නේ ඒ වලේ පිංතූරයක්

02. hoist එක තියන තැන
hoist එක කියන්නේ වාහනය උස්සන තැන. එතන ජැක් එක ගහලා වාහනය උස්සලා යට හෝදන කටයුතු කරනවා.
ඔය පල්ලෙහා තියෙන්නේ හොයිස්ට් එකේ පිංතූරයක්.

03. Body එක හෝදන තැන.
වාහනය යට හෝදලා ඉවර වුනාට පස්සේ වාහනය බොඩිය හෝදන්නේ මෙතන.
මෙතන මුකුත් විශේෂ පින්තූරකින් පෙන්නන්න දෙයක් නෑ, නිකන් කොන්ක්රීට් පොලව තියනවා වාහනය ආවට පස්සේ හෝදනවා
04.වාහනයේ ඇතුල clean කරන තැන.
වාහනයේ එලියේ ඔකොම හෝදලා ඉවර වුනාට පස්සේ වාහනයේ ඇතුල clean කරන්නේ මෙතන
මෙතනත් මුකුත් විශේෂ පින්තූරකින් පෙන්නන්න දෙයක් නෑ, නිකන් කොන්ක්රීට් පොලව තියනවා වාහනය ආවට පස්සේ ඇතුල clean කරනවා
#.වාහනයේ Oil මාරු කරන තැන.#
ඔන්න එහෙනම් වාහනයේ Oil මාරු කරන තැන ගැන පොඩි විස්තරයක් දාලා පින්තූර ටිකක් පෙන්නන්නම්.
මෙතන සිද්දිය වෙන්නේ මෙහෙමයි.
මෙතන තියන ලොකු වල මැදි වෙන්න වාහනය ගෙනල්ලා නවත්තනවා.
ඊට පස්සේ කෙනෙක් වල ඇතුලට බැහැලා පරණ engine oil ටික අයින් කරනවා. ඒක කරන්නේ, engine එක යට තියනවා ඇණයක් වගේ එකක්. ඒක ගැලෙව්වට පස්සේ ඒ පරණ තෙල් ටික එහෙම නැත්නම් අපි කියන කලුතෙල් ටික එලියට එනවා.
ඒක බාල්දියකට එකතු කර ගන්නවා.
ඊට පස්සේ oil filter එක ගලවලා අලුත් oil filter එකක් දානවා. ඊට අමතරව තව මොනවා හරි oil මාරු කරන්න තියනවානම් ඒවත් කරනවා.
සාමාන්යයෙන් කිලෝමීටර් තුන්දාහෙන් තුන්දාහට engine oil මාරු කරනවා.
engine oil වලින් කරන්නේ එන්ජිම ඇතුලේ කරකැවෙන පිස්ටන් වගේ එක එක ඒවා අතර ඝර්ෂනය අඩු කරන එක.
මම දැන් ඔය කිව්ව සිද්දි ටිකේ photo ටිකක් ගත්තා ඒ ටික පල්ලෙහායින් දාන්නම්.
ඔය පල්ලෙහා තියෙන්නේ වල. 
ඔය පල්ලෙහා තියෙන්නේ ඇණය
ඔන්න පුටේ පරණ ෆිල්ටර් එක ගලවනවා
මෙන්න පරණ ෆිල්ටර් එක 
ඔන්න තියනවා එක එක විදිහේ ඔයිල් ෆිල්ටර් ගොඩාක්.වාහනෙන් වාහනයට ෆිල්ටර් වෙනස් වෙනවා ඉතින් හරියන ඒවා මෙතනින් තෝරලා අරන් ගිහින් සෙට් කරනවා
ඔය පල්ලෙහා තියෙන්නේ අලුතෙන් හයි කරන අලුත් ෆිල්ටර් එක 
අලුත් ෆිල්ටර් එක සෙට් කරනවා
#.වාහනයේ යට හෝදන තැන.#
(hoist එක)
දැන් වාහනයේ යට හෝදන තැන කරන දේවල් ගැන පොඩ්ඩක් බලමු.
මෙහෙමයි වාහනය එකටම හොයිස්ට් එක මැදි වෙන්න ගිහිල්ලා නවත්තනවා.
එහෙම නවත්තන එක ගානට හරියටම කරන්න ඕනා.
අනිවාර්යෙන් හොයිස්ට් එකේ වැඩ කරන කෙනා වාහනය ඉස්සරහට වෙලා වාහනය එලවන කෙනාට මග පෙන්වනවා.
ඊට පස්සේ වාහනය පල්ලෙහා තියනකොටම ටයර් හතරේ ඇණ ටික පොඩ්ඩක් බුරුල් කරලා ඊට පස්සේ වාහනය පොඩ්ඩක් උස්සනවා.
ඔන්න ඉතින් වාහනය පොඩ්ඩක් ඉස්සුවට පස්සේ එකටම කරන්නේ ටයර් හතර ගලවලා ඉවත් කරනවා.
ස්පෙයාර් වීල් එකත් ගලවලා ඉවත් කරනවා.
ඊට පස්සේ වාහනයේ තියන සියලුම කාපට් ටික එලියට අර ගන්නවා. ඒ එලියට ගත්ත දේවල් ටික ඒ කියන්නේ ටයර් හා කාපට් ටික වෙනම සෝදනවා. ඒ ටික හෝදන එක වෙනම සිද්ද වෙනවා. ඉතින් දැන් භාගෙට උස්සපු වාහනයේ ටයර් ඩ්රම් එක එයාර් ෆිල්ටර් මඩ් ගාඩ් වගේ ඔය ගලවලා සෝදන ටික වෙනම ගලවලා සුද්ද කරනවා.ඒත් එක්කම බ්රේක් පෑඩ් බ්රේක් ලයිනර් වගේ ඒවා ගෙවිලද කියලා චෙක් කරලා බලනවා. ඒවා ගෙවිලනම් ඉතින් ඒවා දාන්න වෙනවා. ඊට පස්සේ වාහනය ඔක්කොම උස්සනවා. උස්සලා ඉවර වෙලා එකටම වාහනය යටට භූමි තෙල් ගහනවා.
භූමි තෙල් ගහන එක එච්චරම හොඳ නෑ.
වාහනය යට ගොඩාක් මජං තියනවානම් විතරක් භූමි තෙල් ගහන එක තමා වඩා හොඳ. මොකද වාහනය යට තියන රබර් බුශ් ඉක්මනට සවුත්තු වෙනවා එහෙම භූමි තෙල් ගොඩාක් ගැහුවොත්.
හරි ඊට පස්සේ භූමි තෙල් ගැහුවට පස්සේ සබන් වගේ පෙන එන කෙමිකල් එකක් තියනවා ඒක අරන් ස්ප්රේ කරනවා වාහනය යටට.
දැන් එතකොට වාහනය යට කලින් ස්ප්රේ කරපු භූමි තෙලුයි දෙවනියට ස්ප්රේ කරපු කෙමිකල් එකායි දෙකම තියනවා.
ඊට පස්සේ හයිප්රෙශර් ගන් එක අරගෙන හොඳට යට හෝදනවා.
ඊට පස්සේ වැඩේ ගොඩාක් ඉවරයි.
ඊට පස්සේ හුලං බටේ අරගෙන වාහනය යටට හුලං අල්ලනවා.
එහෙම කරන්නේ කලින් හෝදනකොට වතුර ඉතුරු වෙලා තියනවානම් ඒවා අහක් වෙන්න.
මොකද ඊලගට වාහනය යටට ඔයිල් එකක් ස්ප්රේ කරනවා. ඒක වතුර තියනකොට ගහන්නේ නෑ.
අන්න ඒ නිසා තමා හුලං අල්ලන්නේ.(මට කියන්න අමතක වුනා. වාහනයට ග්රීස් ගහන්නේත් මේන්න මේ හරියෙදි තමා) සමහර වෙලාවට බොඩි වොශ් එක කරලා ඉවර වුනහම තමා මේ තෙල් ගහන වැඩේ කරන්නේ.
දැන් හොයිස්ට් එකේ ඔක්කොම වැඩ ටික ඉවර වෙන වෙලාව වෙනකොට ගලවපු ටයර් වලටත් අර කෙමිකල් එක අල්ලලා හෝදලා කරලා ඔක්කොම ඉවරයි.
රෝද හයි කරන්න කලින් වාහනය පොඩ්ඩක් බාලා එන්ජින් එක හෝදනවානම් ඒ වැඩේ කරනවා.
වාහනයේ මෝටරය ලගට ඉටිකොලයක් දාලා අනිත් ඉතිරි ප්රදේශයට කෙමිකල් එක ස්ප්රේ කරලා ගන් එකෙන් අල්ලනවා. ඊට පස්සේ ආයෙත් හුලං බටේ අරන් හුලන් අල්ලලා ඔය වතුර තියන තැන් වේලෙන්න හුලං අල්ලනවා.
ඊට පස්සේ එයාර් ෆිල්ටර්ස් හයි කරලා කලින් ගලවපු ඔක්කොම ටික ආයෙත් හයි කරලා ටයර් හයි කරලා හොයිස්ට් එකේ වැඩ ටික ඉවර කරනවා.
කාපට් ටික දැන්ම දාන්නේ නෑ.
ඒවා ඔය වෙලාව වෙනකොට එලියේ වේලෙන්න දාලා තියෙන්නේ.
ඒවා අන්තිමට වාහනයේ ඇතුල clean කරලා ඉවර වෙනකොට එක පාරම අන්තිමටම දානවා. දැන් හොයිස්ට් එකේ වැඩ ටික ඉවරනම් ඊට පස්සේ body wash කරන තැනට දානවා වාහනය. හරි අපි ඊට කලින් මම ඔය කලින් කිව්ව සිද්දි වලට අදාල පින්තූර ටිකක් බලමු.


ඔන්න හොයිස්ට් එක කියන එක පල්ලෙහා රූපේ තියනවා. ඕක මැදි වෙන්න තමා වාහනය ගිහිල්ලා නවත්තන්නේ.
ඔය පල්ලෙහා තියන රූපේ පේන්න තියන කෑලි වලින් තමා හොයිස්ට් එක ඉහලට පහලට කරන කටයුතු කරන්නේ

ඔය උඩ තියන පිංතූරයට බිත්තියෙන් එහා පැත්තේ තියන කැල්ල තමා පල්ලෙහා පිංතූරයේ තියෙන්නේ. ඔතන යකඩ සිලින්ඩරයක් වගේ එකක් තියෙන්නේ හරියට අර ගෑස් සිලින්ඩරයක් වගේ එකක්. ඕක ඇතුලේ හයිඩ්රොලික් සීන් එකක් යන්නේ හුලං එක්ක මික්ස් වෙලා මම ඒ ගැන කියන්න දන්නේ නෑ.
මම උඩ තියන පිංතූරය විස්තර කරද්දි කිව්වනේ හුලං සීන් එකක් යනවා කියලා. ඉතින් ඒ ඕන කරන හුලං ගන්නේ ඔය පල්ලෙහා පින්තූරයේ පෙන්නලා තියන ලොකු කම්පෙශර් එකෙන්. වාහන හේදුවහම වතුර අයින් වෙන්න හුලං ස්ප්රේකරන්න හුලං ගන්න්ත් ඔය කම්පෙශර් එකෙන්ම තමා
ඔය කිව්ව උපකරණ වලින් තමා පල්ලෙහා තියන විදිහට වාහනයක් උස්ස ගන්නේ.
හොයිස්ට් එකේ වාහන හෝදන්නේ ඒ කියන්නේ වාහන හෝදන්න අවශ්යය කරන වතුර එන්නේ ''ගන්'' එක කියලා හදුන්වල එකෙන්. ඔය ගන් එකේ ෆොටෝ එකක් පල්ලෙහා තියනවා
ඔය ගන් එක ස්විච් එක ඔන් කරලා නැති වෙලාවට ගන් එකෙන් හීන් පොඩි වතුර පාරක් යන්නේ. පල්ලෙහා රූපය බලන්නකෝ
හරි ඊට පස්සේ ගන් එකේ ස්විච් එක ඔන් කලාට පස්සේ කොහොමද කියලා පල්ලෙහා රූපයෙන් බලා ගන්න පුලුවන්
ඉතින් ඔය ගන් එකේ වතුර පාර ඔච්චර හයියෙන් එවන්නේ පල්ලෙහා තියන කම්පෙශර් එකෙන්.ඔන්න ඒ කේ ෆොටෝ එකක් මම පල්ලෙහායින් දානවා.
(අහ්හ් මතක් වුන වෙලේ කියලම දාන්නම්. හොයිස්ට් එකේ තියන ගන් එකයි බොඩි වොශ් එකේ තියන ගන් එකයි ගත්තහම තියන ප්රධානම වෙනසක් තමා හොයිස්ට් එකේ ගන් එකේ වතුර පාර බොඩි වොශ් එකේ ගන් එකේ වතුර පාරට වඩා හීනියි. ඒ කියන්නේ සැරට වදිනවා. ඒ වුනාට බොඩි වොශ් එකේ ගන් එකේ වතුර පාර විසිරිලි යන්නේ ටිකක්.)
ඊට පස්සේ පෙන්නනම් වාහනයට ග්රීස් ගහන මැශින් එකේ පින්තූරයක්.වාහනය යට ග්රීස් ගහන්න තැන් තියනවා. අපි ෆුට්සයිකලේ ටයර් එකට හුලං ගහනකොට වැල් එකට හුලං ගහන්නේ අන්න ඒ වගේ වාහනේ යට ග්රීස් නිපල් කියලා වෑල් වගේ තැන් තැන් වල තියනවා.අන්න ඒවට තමා ඔය පල්ලෙහා තියන මැශින් එකෙන් ග්රීස් ගහන්නේ
ටයර් සහා ස්පෙයාවීල් ගලවනවා



ගලවපු ටයර් එකට කෙමිකල් ටික ස්ප්රේ කරන අවස්ථවක් පල්ලෙහා තියෙන්නේ. ඔහොම ස්ප්රේ කරලා ඊට පස්සේ ගන් එකෙන් වතුර පාරක් අල්ලනවා
වාහනයේ තියන කාපට් ටිකත් එලියට අරන් අර කලින් ටයර් වලට ස්ප්රේ කරපු කෙමිකල් එකම ස්ප්රේ කරලා ගන් එකෙන් අල්ලලා වේලෙන්න තියනවා.අන්තිමට වෙලිලා ඉවර වුනාට පස්සේ තමා මේවා ආයෙත් වාහනයට දන්නේ

වාහනයේ ටයර් එක ගැලෙව්වට පස්සේ ඩ්රම් එක ගලවනවා කියන අවස්ථාවේ රූපයක් පල්ලෙහා දක්වලා තියනවා ඒකත් බලන්නකෝ

මම කිව්වේ වාහනයේ යට හේදුවට පස්සේ, එන්ජිම හේදුවට පස්සේ හුලං අල්ලනවා කියලා අන්න ඒ අවස්ථා වලින් එන්ජිම හොදලා ඉවර වුන වෙලාවක එන්ජිමට හුලන් අල්ලන අවස්ථාවක් පල්ලෙහා රූපයේ දක්කවලා තියනවා
වාහනයක එයාර් ෆිල්ටර් එක ගලවන්න හදන්නේ. ඔන්න පල්ලෙහා බලන්න ඒකට

ඔන්න වාහනය ඔක්කොම ඉස්සුවට පස්සේ මම කලින් කිව්වේ භූමි තෙල් ස්ප්රේ කරනවා කියලා අන්න ඒ භූමි තෙල් ස්ප්රේ කරන අවස්ථාවක් තමා පල්ලෙහා තියෙන්නේ
භූමි තෙල් ඇල්ලුවට පස්සේ කෙමිකල් ස්ප්රේකරන අවස්ථාව ඊට පස්සේ ඔය පල්ලෙහායින් තියෙන්නේ
ඔන්න භූමි තෙල් හා කෙමිකල් ගහලා ගන් එකෙන් වතුර පාර අල්ලන අවස්ථාවක් තමා දැන් පල්ලෙහා තියෙන්නේ. පොඩ්ඩක් බිම බලන්නකෝ. හොඳට බැලුවොත් කලු පාටට හුරු වතුර ටිකක් පෙනේ. ඒ කියන්නේ තියන තරම් ඔක්කොම තාර මජං මඩ ජරාව ටික හේදිලා යනවා

ඔන්න ඔය විදිහට තමා හොයිස්ට් එක වැඩ ටික වෙන්නේ ඊට පස්සේ අපි බලමු කොහොමද බොඩි වොශ් එකේ වැඩ ටික වෙන්නේ කියලා


